Referenslista
Andersson, M. (2005). Med orden som hjälpmedel. Ahlséns forskningsinstitut.
Andersson, M. (2005). Hjälp en blind, en experimentell prövning av hjälpbudskapet vid vardagliga hjälpsituationer mellan synskadade och seende. Institutionen för psykologi. Uppsala universitet, Psykologexamensuppsats.
Bergkvist, H. (2001). 74 röster om skolan, att vara hörselskadad individualplacerad i år 7, 8 eller 9. Specialpedagogiska institutet, WWW.sit.se
Borg, P. (2003). Jämförelse av jag- och dubudskap vid kritik. Institutionen för psykologi, Uppsala universitet, Psykologexamensuppsats.
Crafoord, C. (1994). Människan är en berättelse. Stockholm: Natur och kultur.
Daleflod, B. (1981). Jämförelse mellan jag- och normalbudskap på två barngrupper. Institutionen för tillämpad psykologi, Uppsala universitet, CD 1-uppsats.
Gegermo. M. (1999). Har det betydelse hur man ger kritik? Effekter av jagbudskap på arbetsprestation och upplevelse. Institutionen för Psykologi, Uppsala universitet, Psykologexamensuppsats 20p.
Gordon, T. (1975). Aktivt föräldraskap. Stockholm: Askild & Kärnekull.
Gordon, T. (1994). L.E.T. En praktisk modell för aktivt ledarskap. Stockholm: Natur och Kultur.
Guerney, Jr. B.B. (1977). Relationship enhancement. London: Jossey Bass.
Gustavsson, U. & Larsson, M. (1986). ”Aktivt lyssnande” – ”Öppna frågor” ”Jag-budskap” – ”icke-jagbudskap”. En jämförelse mellan olika kommunikationssätt. Institutionen för Psykologi, Uppsala Universitet, Psykologexamensuppsats, Ht 1986.
Konidari, A. & Uveland, G. (1988). Upplevelser av ett jag-budskap hos barn på låg-mellanstadiet. Institutionen för Psykologi, Uppsala Universitet, C-uppsats, Vt 1988.
Lindh, G. & Lisper, H.-O. (1990). Samtal för förändring. Lund: Studentlitteratur.
Mehrens, S. (1997). Samtal som arbetsmetod. Lund: Studentlitteratur.
Zimsen, K. (1978). Samtal som verktyg. En introduktion i samtalsteknik. -Köpenhamn: Tema Nova.